5 Haziran 2018 Salı

4. KAZAN ARIZALARININ TESBİTİNİ VE BAKIMINI YAPMAK


(BUHAR DEVRELERİ) 4. KAZAN ARIZALARININ TESBİTİNİ VE BAKIMINI YAPMAK4.1. Buhar Kazanlarının Temizliğini Yapmak
Kazanların ısıtma yüzeylerini oluşturan borularda (skoç kazanlarda dramlar dahil)
kışır yapıcı maddeleri bulunduran fid suyu ,sıcak boru yüzeylerinde buharlaşıp,içinde
bulunan kışır yapıcı maddeleri bırakarak istenmeyen tehlikeli bir tabaka oluşturur.
Kışır kazanları verimsiz hale getirebildiği gibi devre dışı kullanılamaz durumlara
kadar götürebilir.Kışır yapan sulara kaba sular denilir.Geçici kabalığı sulardan ayırmak için
,o suyu açık veya kapalı kapta 100 derecede buharlaştırıp buharlar kondenserde
yoğunlaştırılırsa geçici kabalığı alınmış fid suyu elde edilmiş olur.
 Kışırın Kazan Isıtma Yüzeylerinde Kötü Etkisi
Kışır kazan ısıtma yüzeylerinde ısı geçirgenliğini kısıtlar .Isı geçirgenliği kışırın
özelliğine ve kalınlığına bağlıdır.Kışır ısının kazan suyuna geçmesini önleyerek suyun
buharlaşmasını geciktirirve kazan verimini düşürür.
Kışır kazan ısıtma yüzeylerinin suyla temasına engel olduğundan o bölgede aşırı
sıcaklık meydana gelir.Bu aşırı sıcaklık kazan ısıtma yüzeylerinin malzeme özelliğini
değiştirir ve malzeme tavlanabilir.
Kazanlarda kullanılan borular dikişsiz çelik çekme borulardır.Tavlanma boru
malzemesini akma sınırına getirir.Tavlanan borular yumuşayıp açılır.Kışır oluşumu su
borulu kazanlarda daha fazla önem kazanır.Alev borulu kazanlarda bir miktar kışır
oluşumuna izin verilebilir.
Su borulu kazanlarda borunun içinde 1.5 mm kalınlığında kışır birikimi ,boruların
tavlanıp patlamasına neden olabilir.Alev borulu kazanlarda ise sadece kazanın buhar yapma
verimini düşürür.
Kazanın ısıtma yüzeylerinde biriken kışır tabakası ihmal ve çalıştırma hatalarından
kaynaklanır.Kazanda kullanılan fid suyunun en yüksek düzeyde hazırlanışı ve titiz bir bakım
tutum ile kışırın tamamen önüne geçilebilir.Kazanda kışır birikimi ,yalnız borulara ve kazana
zarar vermekle kalmaz ,emniyet valf spındıllarının tutmasına ,gösterge ince bağlantı
borularının tıkanmasına ,stim valflerinin bozulmasına da sebep olur.
Kazan borularında ve kazan cidarlarında yağ birikimi de tehlikeli bir durum
oluşturur.Yağ mükemmel bir ısı tutucudur.Kazanlarda yağ birikimi stimli makinelerin
pistonrod yağlamalarında yağın stime karışması ile ,stim konderserde yoğunlaşınca yağlı fid
suyu olarak kazana girer .Her ne kadar hotvelde filtreden geçirilse dahi bir miktar yağlı fid
suyu kazana verilmiş olur.
Kazan brülörüne gelen ağır yakıtın ısıtılmasında ,ısıtıcı boru kaçaklarından ağır yakıt
stime karışabilir.Kazan borularına ve cidarlarına bulaşan yağları ,muhakkak kazanlardan
temizlenmesi gerekir.Aksi halde kazan boru hasarları meydana gelir.
 Kazanlarda Kışır Temizleme
Mekanik Temizleme:Burada su borulu büyük kazanları bulunan ,türbin tankerler de
;boru içi kışırlarını temizlemede kullanılan ,elektrik motorlu veya hava ile döndürülen kazan
boru çakıları bulunur.Bu çakılar her bir borunun içine döner vaziyette salınarak ,kışırla
borunun alt dramına inilir.Bu operasyon günlerce sürebilir.
Asitle Temizleme:Kışır tabakası ile kaplı kazan ,boru iç ve dış yüzeylerini
,sulandırılmış hidroklorik asit (HCL) veya fosforik asit(H3PO4) kazan suyuna karıştırıp hafif
ısıtmakla ,kışırları yumuşatıp çözerek ,kazan kışır temizliği sağlanabilir.
Uzun Sürede Kazan Devrede İken Kışır Temizleme:Bu sistem daha ziyade ,hafif
kışır tutmuş kazanlara uygulanır.Kazan serviste kalır.Her gün belirli miktarda kışır
yumuşatıcı çektirilerek ,kışırların çözülüp suda askıda kalmaları sağlanır.Zaman zaman
suyun dansitesi (yoğunluğu) ölçülerek kazan blofları ile askıda kalan maddeler dışarı
atılır.Bu operasyon kışırlar temizlenene kadar günlerce sürebilir.
 Kazanlarda Yağları Temizleme
Kazan suyunun yağlarını temizleme ,kazan suyunu sodyum karbonat veya sodyum
hidroksit gibi kimyasal elemanlarla kaynatarak yapılır.Her 500 kg kazan suyuna 500gr
kimyasal katılır.Kaynatmakla sudan ayrışan yağlar suyun üstünde toplanır .Bu perasyon
kazan basıncını 1.5.-2 kg a çıkararak 2-3 devam eder.Bu kaynatma olayı kazanın yağlılık
durumuna göre ,birkaç defa tekrarlanabilir.Yüzeyde toplanan yağlar yüzey blofla dışarı
atılır.Operasyondan sonra kazan tatlı su ile yıkanır.Kazan içi çok sıkı bir kontrolden
geçirilerek yağ birikintisi olup olmadığı araştırılır.
 Kazanı Blof Etmek
Kazan sularında dram veya hederin dibine çökmeyen sudan hafif maddeler kazan
yüzeyinde birikir. Bu maddeler buharla taşınamayacaklarından zaman zaman bu maddelerin
giderilmesi gerekir.
Bu nedenle blof devresi ve blof valften yararlanılır Yani kazan içi su yoğunluğunu
azaltmak ,kazan içine girebilmek ve kazan suyu üzerinde yüzen birikintileri ve köpüğü dışarı
atmak için kullanılır.
Kazan suyu analizleri sonucu blof edilmesi gereken kazan limana gelindiğinde
devreden çıkarılır ve soğumaya bırakılır.
Buhar basıncı yaklaşık 0,5 bara kadar düştüğünde önce yüzey blof açılır ve kazan
kimyasallarının oluşturduğu sudan hafif maddeler ve köpük kazan dışına alınır,böylece
kazan blof edilirken su seviyesinde bulunan yağ gibi maddelerin ısıtma yüzeylerine sarması
tehlikesi önlenir.
Sonra dip blof valfi ,gardiyan valfler son olarak gemi disçarç valfi açılarak kazan
içbasıncı 1-1.5 bara düşünceye kadar blof işlemine devam edilir.Sonra disçarç valfi
kapatılarak deniz suyunun blof devresine girmesi önlenir.
Ardından dip blof kapatılarak kazanın iyice soğuması ve buhar bölgesindeki buharın
yoğuşması sağlanır.Daha sonra hava musluğu ve blof valf açılarak kazanın sintineye
boşaltılması sağlanır.Modern su borulu bir kazan buhar üretiyorken kesinlikle blof
edilmemelidir.
Buhar basıncı ve dip blof yardımı ile kazan tümü ile asla boşaltılmamalıdır.Bu kazan
kısımlarının hızlı soğumasına ve parçaların çarpılmalarına neden olabilir.İçinde yaklaşık 5
barlık buhar bulunan kazanların sintineye blof edilmeleri mümkün değildir.
Çünkü sintineye blof edilen suyun tümü anında buharlaşarak can ve mal kaybına
neden olabilir.Ayrıca MARPOL kazanların doğrudan denizlere boşaltılmasına izin vermez
:Bu nedenlerle blof edilecek kazan devreden çıkarılarak soğutulur.
Buhar bölgesindeki stim yoğuşturulur.,hava valfi ve ardından blof valfi açılarak kazan
sintineye boşaltılır.Su içindeki kimyasal maddelerin sintineye zarar vermemesi için
seperatörlerden geçirilerek yağlı su tankına alınır.
Kazanlarda Duman Tarafı Temizliği:
Su borulu ,yüksek buhar kapasiteli ,süperhit kazanların ,boru yüzeylerinde biriken
yanmış gazların kurum birikintilerini ,peryodik bir şekilde temizlemek gerekir.
Kazanların boru demetlerine isabet edilen yerlere yerleştirilen nozullar vasıtası ile
,süperhit stim püskürtülerek boruların üzerine yapışmış kurumlar temizlenir.
Bu operasyon kazan suyunu temizlemek kadar önemlidir.Günde en az bir defa bu
operasyon tekrarlanır ve her sene boruların dış yüzeyleri tatlı su ile yıkanarak ,birikmiş
kurumlar tamamen temizlenir.
4.2. Buhar Kazanlarının Bakım Ve Onarım İşleri
Kazanlarda boru değişimleri kazan zarfında kaynak ve çatlak tamirleri ile safety
(emniyet) valflerin ayarları klas kuruluşuna duyurulmalı ,tasarlanan onarımlar bildirilmeli ve
onay alındıktan sonra balanmalıdır.
Kazan operasyonuna başlanmadan evvel ,kazan içine girmeden önce kazan alt ve üst
dramlarının iyice havalandırılması gerekir.Kazan dram menhollerinin vakum altında açılması
çok tehlikelidir.
 Kazanı Kontrole Hazırlama ve yapılan Kontroller
 Kazan basıncı atmosfer basıncını biraz üzerinde iken ,kazan içi vakumu önlemek
için hava çıkarma valfi (air vent) açılır.
 Kazan soğutulur ve drain edilerek suyu boşaltılır.
 Bütün menholler,hendholler açılarak kazan havalandırılır.
 Kazan ile ilgili bütün stim ,besleme suyu ve yakıt valfleri kapatılır.ve
kaçırmadıkları kontrol edilir..İki kazanlı gemilerde diğer kazanın faal olması
halinde kontrole tabii kazanın valflerinin kaçırmadıklarından bilhassa emin
olunmalıdır.
 İçeri girenin haricinde menhollerin dışında biri bulunur ve içeri girenle
haberleşir.
 Alt dram blof borusunun ağzı içine kışır düşmemesi için kapatılır,
 Boru içlerinde kışır varsa kışırı sökmek için çakı salınır.
 Boru içleri tatlı su ile yıkanır
 Kazan dışarıdan kontrol edilir ,su ve stim kaçakları varsa giderilir.
 Kazan üzeri izolasyonlarda bozulma varsa yenilenir.Asbest malzeme
kullanılıyorsa ıslanarak toz haline gelmemesi için eldivenle çalışılır.
 Kazan taban ve yan bağlantılarının sıkılığı kontrol edilir.
 Bütün valflerin kazan bağlantı flanş ve saplamalarının kontrolü yapılır.
 Valf sitleri kontrol edilir,bozuk ise alıştırılır.Salmastra ve contalar
yenilenir.Salmastralar değiştirilirken valf basınç altında olmamalıdır.
 Kazan dram içleri ve borular üzeri korozyon kontrolu yapılır.
 Kazan boru içlerinde yağ olup olmadığı kontrol edilir.Varsa kimyasallarla
temizlenir.Dram ve boru içlerinden çözünen yağlar üst dramın su yüzeyinde
toplanır,blof edilerek dışarı atılır.Eksilen su fid tankından tamamlanır.Sonunda
dip blof yapılarak içine girilir.
 Boruların dışı kurum tarafı sıcak basınçlı su ile yıkanır.Baca gazları içinde
bulunan vanadyum ve sodyum birikintileri ,boruların dış yüzeyine yapışarak
korozyonu oluşturur.Boru üzerindeki karbonlar ,ısı geçirme verimini
düşürürler.Sıcak tatlı su ,vanadyum ve sodyum tuzlarını erittiği gibi boru üzeri
karbonlarını da temizler.Boru dış yüzeyleri yıkandıktan sonra ,hemen hafif bir
fayrap ile borular paslanmaya karşı kurutulur.
 Eğer tecrübe şişelerinde su kaybolur ve su düzeyi enalt tecrübe musluğunun
altına düşerse ,atomizörlerin yakıtı kesilir,emniyet valfleri açılır,kazan stop
valfleri ,fid çek valfler ve kazana açılan tüm musluklar kapatılır.
 -Her vardiyada tesviya şişeleri bir kez blof edilir.
 Emercensi durum dışında dip blof valf ile kazan asla boşaltılmamalıdır.
 Tüm otomatik safety valfleridenenmeli ve düzgün çalışmalıdır.
 Buhar Kazanlarında Oluşabilecek Arızalar
Gemi kazanlarında oluşabilecek arızalar beş ana gruba ayrılabilir.
 Korozyon ve kalınlık kaybı
 Çatlama
 Bağlantılarda kaçaklar
 Çıkıntı veya eğilme
 Çökme
En çok görülen arızaların yeri kazanın türüne dizaynına ve servis koşullarına
bağlıdır.Su borulu kazanlarla donatılmış gemilerde arıza genelde boru demetlerinde
görülür.Çünkü bu kısım kazanın diğer kısımlarına göre çok zor durumlarda çalışır.Boru
demetlerinde görülen başlıca hasarlar ;boru duvarlarında erozyon şişme ,delik,çatlak ,kırılma
ve patlamadır.
Belli başlı arızalar ve onarım önerileri aşağıdadır.
 Dış Yüzeylerin Bakımı:Skoç kazanların keys yada zarfları çoğu zaman dış
korozyondan zarar görür.Metal üzerinde pas yada karıncalanma lekeleri
oluşur.Bir skoç kazanın dışını korozyondan korumak için zarfın yüzeyi raspa
edilmeli ve kırmızı sülyen ile boyanmalıdır.Rutubet kaçaklarına engel
olunmalıdır.
 Kazan Zarflarının Sızdırması:Su borulu kazanlarda en önemli dış sorun ,kazan
zarfının sızdırmasının önlenmesidir.Isı atmosfere kaçar yakıt sarfiyatı artar,keys
nedeni ile hava atmosfere girer.Kazan keyslerindeki dikişler ve heder
dilimlerinin araları aspestos ile sızdırmaz hale gelebilir.Küçük kaçaklar demir
magnezyumdan yapılan pasta ile durdurulabilir.
 Kazan Borularının Bakımı:Boru arızalarının nedeni kışır oluşumu ve borularının
su taraflarına yağ sarmasıdır.Arızalı borular değiştirilir veya tapalanır .Tapalama
geçici bir çözümdür ilk fırsatta arızalı boru değiştirilmelidir.
 Kazan saclarının Onarımı :Kazan sacındakı çatlaklar kaynakla onarılır .Kazan
sacındaki karıncalanmalar füzyon kaynağı ile onarılır.Böyle bir kaynak
uygulaması düşünüldüğü zaman klas kuruluşundan onay alınır.
 Sızdıran Perçinler:Eğer perçinler kaçırıyorsa ,perçin başı çevresinin kalafat
edilmesi kaçağı keser.Kaçakların kesilmesi için tüm abalar tüketilmedikçe
perçin yerinden çıkarılmamalıdır.
 Hava ısıtıcılarının Bakımı :En çok karşılaşılan sorun korozton ve kirlenmedir.Bu
durum çoğu zaman ,kazan alçak yüklerde çalışırken,ve manevralarda olur.Eğer
hava ısıtıcılarına kurum üfleyici donatılmışsa ,sadece gerektiğinde ve hiter sıcak
olduğu zaman kullanılmalıdır.Kurum ve karbon birikimi yangına neden
olabilir.Eğer baca gazlarının sıcağı normalin dışında yükselirse bu durum hava
ısıtıcısı yangını olasılığını gösterir.Bu durumda atomizörler söndürülür ve
yakma havası kesilir.,kurum üfleyiciler çalıştırılır.
 Erhiterlerde Hava Kaçakları:Tümünde başlıca sorun kaynağıdır.Borulu
ısıtıcılarda kaçıran boruların ağızları ,boru aynaları yardımı ile genişletilerek
kaçaklara engel olunabilir.Bir hava ısıtıcısında kaçak varsa çıkış sıcaklığı
normalin altında olacaktır.Baca gazlarının sıcaklığı çiğleşme noktasına düşerse
su buharı yoğuşur ve kükürtdioksit ile birleşerek sülfüroz asit oluşturur.Hava
ısıtıcısı ve eko yüzeylerü,i aşınır ve delinir.
 Ekonomayzer Baca Yangınları
Ana makine egzos gazlarının içinde ;yanmamış karbon ,yağ ve kül parçacıkları
bulunur.Bunlar boruların üzerinde birikir.Ana makineyi uzun süre düşük yükte
çalıştırmak,düşük kalite yakıt kullanımı,ana makine enjektörlerinde püskürtme
bozukluğu,yakıtta iyi yanmayı sağlamayan kimyevi katıkların kullanılmaması gibi
nedenlerle bu birikim artabilir.
Eğer ekonomayzer kazanı kuru çalıştırılırsa (yani boru arızalarından dolayı borulardan
su geçirilemiyorsa) bu durumda boru üzerindeki parçacıkların sıcaklığı egzos gazları
sıcaklığına çıkabilir.
Yanma gazlarının içindeki oksijen fazlalığı bu birikintileri ateşleyebilir.Birikintilerin
parlama noktaları (400 derecenin) altındadır..Boru üzerinde birikme fazla ise ana makine
stop edilmiş olsa dahi uzun süre 200 derecede kalabilir.Bu nedenle ana makine sirkülasyon
pompası uzun süre devrede kalmalıdır.
Ana makine stop ettikten sonra pompa devrede kalıp boru demetlerini tamamen
soğutmaz ise ekonomayzer yangınları yinede çıkabilir.Eğer bacadan koyu siyah duman
çıkıyorsa ve ana makine devrede iken baca gazları aşırı sıcaklıkta ise ,baca yangını
başlamıştır.
Baca Yangınında Yapılacak İşler:
 Ana makine derhal stop edilmeli
 Ana makine turboşarjların ,hava emi filtrelerinin üzeri bacaya hava gitmemesi
için örtülmeli
 Buhar tomarı kesinlikle çalıştırılmamalıdır.
 -Boru demetlerinin temizlenmesinde ,tatlı su püskürtme sistemi varsa küçük
yangınlar bu suretleönlenebilir.
 Boru demetlerinde delinme varsa ,kazan suyu tamamen boşaltılmalıdır.
 Ana makine stop edildikten sonra ,ekonomayzer sirkülasyon pompası en az 12
saat devrede kalıp boru demetleri tamamen soğutulmalıdır.Borular üzerinde
biriken karbon ,yağ ,kül parçacıkları ve borular soğutulmaz ise uzun süre
sıcaklıklarını muhafaza ederler Bu esnada borular içindeki su buharlaşıp ,aşırı
basınca ulaşıp boruları patlatabilir.Kazan kapatıldığı zaman buhar harcaması
olmayacağından aşırı basınç oluşabilir.Yangın ile birlikte buharlar ayrışarak
hidrojen gazı meydana getirir .Hidrojen aşırı yanıcı bir gazdır .Sıcaklık 2000
decreceye kadar çıkabilir.Bir çok gemi de bu nedenle ekonomayzer boru
demetleri külçe halinde makine dairesine düşmüştür.
Baca yangınlarını önlemek için
 Kazan kuru çalıştırılmaz
 Düzenli olarak günde iki defa buhar tomarı yapılır.
 Ana makine stop edildikten sonra en az 12 saat süreyle ekonomayzer
sirkülasyon pompası çalıştırılır.
 Yanmanın Kontrolü
 Yanmaya iştirak eden havanın az veya çok olması aşağıdaki sonucu doğurur.
 Az oksijen(hava):Karışım yakıt miktarı açısından zengin sayılır.Yanma düşük
olur.(yani kalorisi azdır) ,alev uzundur.ve yanma siyah dumanlıdır.Yanma
gazlarında ,yanmamış yakıt,yani karbon parçacıkları (CO) bulunur.Böyle
yanmada elde edilen ısı azdır.
 Fazla oksijen(hava):Kısa alev ve dumansız yanma elde edilir.Fakat yanmaya
iştirak etmeyen fazla hava üretilen ısının bir kısmını alarak ,verimi düşürür.Bu
durumda fazla hava ile yanmada bacada beyaz duman oluşur.
 Yanma daima biraz fazla hava ile yapılmalıdır.Böylelikle yakıtın hepsi yanmaya
girerek verimi artırır.Bir miktar fazla hava ile yanmada siyah dumanın önüne
geçildiği gibi kazan borularının üzerinde kurum birikmesinin önüne geçilmiş
olur.Bacada siyah duman yanmada eksik havayı,bacada beyaz dumanda fazla
havayı belirtir.İdeal yanma bacada görünür görünmez çok açık gri renkte duman
olarak görülür.
 Hava Yakıt Karışım Oranının Ölçülmesi
Hava yakıt karışım oranı ORSAT aleti ile ölçülür.Orsat aleti yanmış baca gazlarını
analiz eder.Yanmanın iyi olup olmadığı orsat aletinin baca gazlarında ölçtüğü karbondioksit
miktarının yüzdesi ile anlaşılır.
Baca gazlarında ideal karbondioksit yüzdesi 12 dir.Orsat aletinde 0/0 21 ve yukarısı
karbondioksit okunması siyah dumanı gösterir.
Orsat aletinin 0/0 10 ve batlında karbondioksit okuması ise hava fazlalığını yani beyaz
dumanı gösterir.Yanma havasının ayarlanması brülör hava resisterinde ki klepelerin biraz
daha açılması ile ayarlanır.
Son model gaz ölçümlerinde kızıl ötesi ışınlar kullanılmaktadır.Orsat aletinin
bulunmadığı gemilerde baca gazlarının durumu duman göstergesi ile kontrol edilir.Burada
aynalar vasıtası ile kazan önüne baca dumanı yansıtılır.
Baca çıkışına yerleştirilen lamba ,siyah dumanda görünmez .Dumansız ideal yanmada
lambaskazan önünden aynada görülür.Buna göre hava miktarı klepelerden ayarlanır.

SORULAR
1. Kazanda kışır birikimi aşağıdakilerden hangisine sebep olmaz?
A) Buharın çabuk yayılması
B) Emniyet valf spındıllarının tutması
C) Gösterge ince bağlantı borularının tıkanması
D) Stim valflerinin bozulması
2. Kazanlarda yağ birikimi aşağıdaki maddelerden hangisinde doğru belirtilmiştir.
I-Stimli makinelerin pistonrod yağlamalarında yağın stime karışması
II-Stim konderserde yoğunlaşınca yağlı fid suyu olarak kazana girer
III-Stimi yoğunlaştırır.
A) yalnız I
B) yalnız II
C) I-III
D) I-II
3. Kazanlarda kışır temizlemede ; mekanik olarak , çakılar her bir borunun içine döner
vaziyette salınarak kışırla borunun alt dramına inilir.
A) Doğru
B) Yanlış
4. Kazanlarda kışır temizleme; asitle temizleme için hangi maddeler kullanılabilir?
I-Hidroklorik asit (HCL)
II-Sülfit (H2PO3)
III-Fosforik asit(H3PO4)
A) I-II
B) I-III
C) I-II-II
D) Hiçbiri
5. Kazan suyunun içinde bulunan yağlarını temizleme işleminde ne kadar kimyasal
madde kullanılmalıdır?
A) Her500 kg kazan suyuna 500gr kimyasal
B) Her 500 kg kazan suyuna 250 gr kimyasal
C) Her 500 kg kazan suyuna 100 kg kimyasal
D) Her 500 kg kazan suyuna 500 kg kimyasal
6. Blof edilecek kazanda ; aşağıdaki yapılacak işlemlerde sıralama nasıl olmalıdır?
I-Buhar bölgesindeki stim yoğuşturulur.
II-Hava valfi ve ardından blof valfi açılarak kazan sintineye boşaltılır.
III-Su içindeki kimyasal maddelerin sintineye zarar vermemesi için seperatörlerden
geçirilerek yağlı su tankına alınır.
A) I-III-II
B) )III-I-II
C) I-II-III
D) II-I-III
7. Kazan operasyonuna başlanmadan evvel ,kazan içine girmeden önce kazan alt ve üst
dramlarının iyice havalandırılması gerekir.Kazan dram menhollerinin vakum altında
açılması çok tehlikelidir.
A) Doğru
B) Yanlış
8. Aşağıdakilerden hangisi buhar kazanlarında oluşabilecek arızalardan birisidir?
A) Korozyon ve kalınlık kaybı
B) Çatlama
C) Bağlantılarda kaçaklar
D) Hepsi
9. Baca yangınlarını önlemek için hangi önlemleri almak doğru olur?
I-Kazan kuru çalıştırılmaz
II-Düzenli olarak günde iki defa buhar tomarı yapılır.
III-Ana makine stop edildikten sonra en az 12 saat süreyle ekonomayzer sirkülasyon
pompası çalıştırılır.
A) I-II
B) II-III
C) I-III
D) I-II-III
10. Yanmanın Kontrolü yapılırken ; fazla oksijen , kısa alev ve dumansız yanma elde
edilir.Fakat yanmaya iştirak etmeyen fazla hava üretilen ısının bir kısmını alarak ,verimi
düşürür.Bu durumda fazla hava ile yanmada bacada siyah duman oluşur.
A) Doğru
B) Yanlış

CEVAPLAR
1. A
2. D
3. A
4. B
5. A
6. C
7. A
8. D
9. D
10. B

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Greek E-books

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v2/allcourses.jsp